fredag 4 september 2009

Ludentassen-vår lilla bebis!

Ludentassen eller tassen som han oftast kallas, är en ståtlig Cornish Rex hane i sina bästa år. Vi behandlar honom som en bebis och han tror nog i många fall att han verkligen är det, trots att han fyllt 11 år. Han är en stor glädjekälla för oss och alla som lär känna honom och han gillar att prata och gorma när han inte får som han vill :)

Ligger o softar i trädet som vi ställt vid fönstret i källartrappen. Det är söderläge och såååå sköööönt...


Ser på TV med mamma, gillar alla program som matte tittar på. Tycker inte om sport eller ekonominyheterna...


Jag är en tuff utekatt som markerar mina revir- not! Han smet ut och står och låtsasmarkerar (det kommer ingenting, han bara trampar runt) *hihi* Lillemannen...


Mera soffamys med matte


På stora äventyr i hallen, hur ska jag ta mig ner? Matte får lyfta ner mig, jag är inte så bra på det här med höga höjder... (bröt svansen när han ramlade ner från hyllan i klädkammaren för några år sedan)


Det bästa man har sätter man på bordet, eller köksbänken i det här fallet. Och självklart med
en mysig fleecefilt under, så det inte blir hårt om lillrumpan :)


*Buff, husse* Ludentassen gosar upp kameran när husse försöker plåta :)

2 kommentarer:

  1. Hej =)
    Vilken häftig katt ni har!!! Måste visa sonen han önskar sig nämligen ett djur helst då katt men det finns så många katter här i Lerbäck så jag säger bara nej, det skulle i så fall vara en raskatt som inte ska ut och slåss med de andra....kram Annica.

    SvaraRadera
  2. Hej
    har just hittat din blogg ska bli kul att följa dig där.
    du finns nu med på min bloggså jag lättare ser när du är ute i cyberrymden
    kram viviane

    SvaraRadera