fredag 4 september 2009

Smådetaljer i köket



Min härliga och 3,4 meter långa trasmatta som jag snubblade över på Myrorna. Den blev min för 70:-. Behövde i och för sig tvättas (vilket jag gjorde i badkaret, för hand med såpa- pust!) men nu pryder den sin plats längs hela köksbänken. Ett hem känns mer som ett hem när det finns en trasmatta där om du frågar mig. Sen kan det vara vävd av trasor eller av plast (som min är), det spelar ingen roll :)



Klädde soffans lock i ett grå-vit-randigt tyg jag hittade på Åhléns. Kuddarna har jag ännu ej sytt ihop, utan är bara tyg som jag virat runt innerkuddarna *skäms* Måste bara ta tag i det någon dag... På väggen hänger en skolplansch med mina två favoritvinterfåglar, domherre och sidensvans. Min dröm är att ha en skolplansch per årstid, detta skulle ju isåfall vara den mer vinterbetonade. En aladåbform hänger från hyllan som pryds av diverse kannor och bunkar.


På köksbänken står denna söta låda som jag köpt på Mosaik i Umeå. När jag var liten så fick jag ärva en massa vackra silverbestick av min farmor. Det känns så roligt att äntligen kunna visa upp dem och min förhoppning är att vid festligare tillfällen även kunna duka med dom. Dock så behöver de verkligen putsas innan i och med att de oxiderar när de ligger framme, men hellre det än att ha dem undanstoppade i någon låda. Den lilla tavlan med zinkram är också köpt på Mosaik.


Och den lilla söta flaskan, med ännu sötare innehåll *mums* är en gåva från våra kära vänner M & P. M är en riktig hejare i köket och tankarna går direkt till Bree Van de Kamp i Desperate Housewives *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar