torsdag 26 maj 2011

Sy gardiner till båten- ett lätt projekt...



...trodde jag!


Häromdagen var jag hemma sjuk och bestämde mig för att göra något lätt hemma. Aha! Jag kan sy gardiner till båten, det blir ju busenkelt. Jag tog fram de gamla gardinerna som kom med båten och ett gammalt vitt dubbellakan som fick offra sig för sakens skull :)


Jag lade ut allt på köksgolvet och började så sy.... 5 timmar senare var jag fortfarande inte klar och definitivt inte nöjd. De gamla gardinerna som satt där var ju för tusan inte i rätt storlek, vilket resulterade i att jag fick sy om och sy om och sy om. Och där emellan gå ut i båthuset, klättra upp i båten, jingla på dem på gardinstängerna (ja det är riktiga gardinstänger, vem kunde tro det) och sen ner med eländet och in igen till symaskinen *gaaaah*


Fint blir det dock, med vitt, och som min söta vän A sa igår "det är väl ingen som tittar på gardinerna på en båt heller", känns det som att vi kommer att överleva även detta i-landsproblem *skratt*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar