torsdag 3 september 2009

Gästrummet ljusas upp

Dessvärre har jag inga bilder på hur gästrummet såg ut innan jag började, men sammanfattningsvis kan jag säga såhär:

* brunlaserade golvlister
* brunlaserat tak
* ljuslila väggar
* senapsgula dörrar och dörrfoder
* senapsgult gammal vattenelement
* valnötsklickgolv

Dessutom hade jag, i brist på både smak och annat val, hängt upp vinröda voilegardiner *vad tänkte jag på?* Antar att jag liksom hade gett upp på det här rummet o att jag då lika gärna kunde hänga upp ett par fula gardiner därinne också, eftersom det lix var kört...

Nåväl, en dag fick jag iallafall nog och gick och hämtade den vita färghinken- här skulle det målas!!! Jag målade väggarna, listerna och dörren till krypvind och klädkammare, allt i samma vitnyans för att det skulle flyta samman. Taket hjälpte min älskling till med när han kom hem *tack hjärtat* (han avskyr att måla). Sen satte jag mig med en liten pensel och började måla alla krusiduller på elementet.


Vi hade flera gånger varit på Ikea och tittat på Hemnes dagbädd, men alltid kommit hem utan den, då vi båda tyckt att 3595:- är för mycket att lägga ut på en gästrumssäng. Därför snickrade K ihop vår alldeles egna variant av Hemnes till en betydlig mer blygsam summa :)



Stommen är klar, redo för min pensel

K spexar loss framför sitt bygge

Jag ger dagbädden två tummar upp, tack älskling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar