måndag 30 november 2009

Den som söker skola finna


Förra söndagen var jag som sagt i pyssel-mode och jag tog mig också an tv-bänken som jag fyndade på Blocket. Har varit i valet och kvalet om jag ska måla den vit eller inte, men jag gillar verkligen dess patina och hur den i valvet är lite ljusare... Jag satte iallafall upp gammal lakansväv för fönstren och borrade hål för två små knoppar i porslin som jag köpt på Indiska för länge länge sen, men aldrig kommit mig för att använda. Jag är nöjd med resultatet och tycker det är skönt att inte se allt skräp som gömmer sig i skåpet när man sitter framför tv:n på kvällarna. Får bara en massa ångest och "jag borde"-känslor när man ser allt man borde ta tag i och då är det fantastiskt vad lite bomullstyg kan göra -out of sight, out of mind som det så fiffigt heter.


Sen måste jag få visa upp min Madonna som jag unnade mig igår, jag är så lycklig att få se henne stå där i valvet, som jag har längtat... Har letat i över ettt år nu och äntligen hittade jag henne i Umeå på den mysiga butiken Mosaik.


Med öppna armar står hon. Kvinnan i butiken försäkrade mig att hon skulle beskydda oss och vårt hem, men att jag borde köpa ett radband åt henne. Får se om jag hittar ett fint någonstans, några tips på var jag kan hitta ett?

3 kommentarer:

  1. Vilka vackra möbler och hem ni har! Och BRA blogg!

    SvaraRadera
  2. Det beror på om du menar en "rosenkrans" eller ett radband. Skulle tro att någon butik typ India Import som fanns i Umeå innan skulle kunna ha dem. Annars kan du säkert beställa på internet.

    SvaraRadera
  3. Hej och tack för raderna hos mig!

    Kul att se vart skåpet hamnade - jag höll koll på det en stund på blocket innan jag insåg att jag inte hade någon plats för det...kul att det hamnade hos dig!

    Jag har suttit och läst och kikat en lång stund - gud vad ni grejar och står i!

    Önskar en fin dag. Trots regnet...

    Anna

    SvaraRadera