torsdag 27 augusti 2009

Skabbtoan får en ansiktslyftning


Toaletten på markplan var vedervärdig när vi flyttade in. Den bestod av diverse egenhändigt ihopkomponerade skåp, en duschvägg iklädd aprikosfärgad (för att matcha den rosa tillika på golv och väggar antar jag) golvmatta, som stod på svaj och ett mer eller mindre inbyggt skötbord som vi fick på köpet. K rev upp golvet och bytte ut lite rör, tog bort allt skadad och äckligt och ordnade ordentliga tätskikt och fuktspärrar. Ny golvbrunnsil och takventil i borstat stål sattes in. På golvet blev det ett mörkgrått klinker 32x32 cm. Väggarna kläddes med släta vita liggande kakelplattor 33x20 cm. K sänkte även taket med ca 20 cm och fällde in spottar som vi anslöt till en dimmer. Vi köpte en ny nätt badrumsmöbel med spegel i valnöt, ställde in två golvljusstakar i silver och en stor grön växt (fråga mig inte vad den heter) i en fyrkantig zinklåda jag fyndat på Ö&B. Det mesta av byggmaterialet och ytskikten köpte vi på K-Rauta. Vi höll vår tighta budget och känner oss mycket nöjda med resultatet :)

1 kommentar:

  1. Renoveringen av toaletten skedde under hösten, och skall därför ligga före inlägget Nyårsafton 2008, men jag mitt nöt lyckas inte byta plats på dem... *suck*

    SvaraRadera