måndag 28 februari 2011

Influensa suger...


Förra veckan var det som sagt K som låg däckad i en hel vecka och jag trodde att jag skulle kunna stå emot, men tji fick jag! I torsdags började jag känna mig hängig, under fredagen kom febern, med ont i hals och huvud samt bihålor. Lördagen gick lite bättre, men sen igår rasade jag och febern gick, upp o eländet förvärrades. Natten har varit en enda lång plåga och älsklingen fick sova i gästrummet så han skulle få sig någon sömn överhuvudtaget stackarn. Idag har jag dessutom ont i kroppen och jag tycker faktiskt lite synd om mig själv... Mitt survival-kit har ni på bild här ovan. Måste be K köpa mer glass (för halsen of course, men man måste ju passa på när det är legitimt att goffa glass) och sen mjuka näsdukar, för att vårt sträva papper är som att snyta sig med sandpapper och jag är alldeles sårig runt snoken. Blommorna på bordet där jag sitter (för ligga går INTE) är iallafall vackra och får mig att drömma om sommaren, den planerade utbyggnaden av huset, nya båten och sköna dagar i solen...

3 kommentarer:

  1. Oj vad spännande att du sett mig, ropa hej nästa gång! Eller vänta, ropa "Hej Karin", annars kommer jag inte våga tro att det är mig du ropar till.

    Vad kul att min älskling fotat din älskling, världen är liten!

    SvaraRadera
  2. Du jobbar på apoteket va? :-)

    SvaraRadera
  3. Halloj! Kul att jag hittade hit!
    Vilket fint hem ni har!
    Krya på er!

    SvaraRadera