tisdag 7 december 2010

Mysig sauna vs. Kall matkällare med spindlar...

Nere i källaren, under själva ytterhallen har vi en matkällare. Den är skapligt stor och jättekall och där bor det spindlar och andra läskigheter. När vi flyttade in hade jag stora planer på att göra fint därnere och ha konserver, potatis, sylt o saft o sådant som man brukar ha i ett skafferi. Men sen fick min spindelfobi övertaget och därför går jag nu aldrig in där. Vi har haft någon enstaka drickaback stående där, men det är knappt så jag vågar ner och hämta.

Vi har därför länge pratat om att göra om den till en bastu, för en bastu är mysig och varm och spindelfri (åtminstone i min värld- och jag vill inte bli motbevisad, så det så!) Det blir ingen bamsebastu, men alldeles lagom för 2-4 personer skulle jag tro. Vi kommer att ha mörkgrått/svart litet klinker på golvet, trälavar (som vanligt) men med bekväma ryggpartier som man kan ligga mot och sen ett parti med "stenvägg" bakom själva bastuaggregatet och spotlights/LED-lights för mysbelysning. Lite inspirationsbilder från internet nedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar