onsdag 29 september 2010

Loppis-/Blocketfynd till kontoret med en touch av vintage colonialstil


Tropikhatt från 50-talet för 30:-

Gammal fransk karta över Canada för 75:-

Kontorsstol för 200:- (den ska kläs om, lutar mot grått fårskinn eller brunt skinn)


Ibland har man bara tur, så enkelt är det *ler* Jag råkade inom loppet av en vecka snubbla över dessa tre godingar som jag tror kommer att göra sig fint på i kontoret på övervåningen. Jag hittade även en gammal resväska i en skön gröngrå nyans med svarta detaljer för 200:- Jag köpte även tre gamla ramar för en tia styck som jag spraymålat svarta.

2 kommentarer:

  1. Wow, så ni har jobbat med ert fina hus! Otroligt snyggt ni fixar det - förstutrappen är toppenfin, den rutiga tapeten klockren där och en tvättstuga som vem som helst skulle jubla att få fixa tvätten i. Verkligen jättefint, allting!

    Tusen tack för dina rara ord hos mig - en sådan glad och värmande överraskning!

    Varma hälsningar,
    Helena, The Swenglish Home

    SvaraRadera
  2. Ni kommer att få ett toppenhus, ser att ni är på god väg...Gillar er farstukvist skarpt!
    Visst kan man hitta de mest fantastiska pryttlar på loppis!

    SvaraRadera