torsdag 15 juli 2010

Tvättstuga & Relax får sig ett lyft

Man blir ju lätt hemmablind, men är det något som jag aldrig lyckas vänja mig vid och sluta se, är det furu, eller "ful-furu" som Simon i designduon Simon och Tomas brukar säga. Vår tvättstuga/relax var ju kaklad o klinkrad när vi köpte huset, men väggar och golv, tadaa... furu!!! (jag kan ju tycka att om man lix ska spendera en massa pengar på att göra fint, så kan man väl ändå göra det hela vägen och inte snåla in när det kommer till färgen, men det är ju bara min åsikt) However, nu i dagarna tre, har jag målat väggar, takrör och fönster vita, sytt ett skynke, K har kapat till en ekbänkskiva (efter mycket tjat), vi har satt upp ekhyllor och handukshängare och så har jag nu ikväll slutpiffat. Jag är såååå nöjd ända in i själen.... det är en ljuvlig känsla... jag har frid i hjärtat!

Ungefär hur det sett ut, furu och kaos, tvätten i drivor på golvet blandat med städgrejor! (i bakgrunden syns rummet som vattenskadades förra sommaren- vi får se om vi tar hand om det i vinter :)
*måla måla måla*

Sydde skynket till nya bänken av en gammal julduk och en rödvitrutig mindre duk som jag köpt på loppis. Det var länge sedan jag hade fram symaskinen, men det gick riktigt bra, trots att jag inte är varken konstnärlig eller händig ;)

Voìla! Nya tvätthörnan, vilken glädje!!! Tidigare var det bara tvättpelaren och inget annat, tvätten låg på golvet till vänster och på höger sida satt en handukshängare fullastad med skräp o tvättmedelskartonger... inte snyggt för fem öre. Samt att rören i taken och väggarna var gula *bläh* Nu ska jag bara köpa tre tvättkorgar att gömma bakom skynket, nån som har någe tips?

Fotat från en annan vinkel :)

Mycket mysigare med draperiet för. Nu kommer det definitivt att bli roligare att tvätta :)

Relaxdelen vid bubbelkaret fick oxå lite maritim piffing

Tvätt och sköljmedel i enkla men vackra glasförpackningar

Lite myspysljus och lilla blomsterdusch pryder bänken...

Närbild på hantverket, applikationer var visst namnet *skratt*

1 kommentar:

  1. Vad snyggt! Det röda golvet kom också mer till sin rätt till det vita.
    /Carin

    SvaraRadera