fredag 11 juni 2010

Bygga altan del 1


Det fanns ju en tanke bakom att sätta in balkongdörrar i köket, nämligen att kunna gå ut på en blivande altan. Jag började redan i april att skotta närmast huset för att hjälpa tjälen lite på traven. Lite naivt kanske, men jag inbillar mig verkligen att våren kommer snabbare om man skottar fram gräsmattan *ler* På bilden ovan har vi med hjälp av lilla lasern satt ut hur altanen skall bli.

K gräver för plintarna som han gjutit. De är mastodontstora och väger runt 40 kg styck så jag överlät allt arbete med dessa till min älskling.

Vi var lite nervösa att vi skulle stöta på rör eller dylikt, men asfalt hade vi definitivt INTE räknat med... however så löste det sig och vi blev ännu en gång fascinerade över hur mycket daggmask vi har i jorden.

one down, four to go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar